RSS

De ce merita sa ajutam adaposturi pentru cateii strazii precum Tarzan din Valea lui Enache. 1. Sugar, catelusa taiata

29 Dec

Pentru ca nu stiu si nu pot sa intorc capul, m-am lovit de cateva cazuri de caini nefericiti care m-au impresionat intr-atat incat sa ma intreb daca e aievea, caci nu puteam sa concep ca exista atata cruzime. Sugar, catelusa de cateva saptamani, cu ochii blanzi, extraordinar de calmi, taiata fara mila pe tot corpul este unul dintre aceste cazuri. Am modificat aceasta postare ca sa nu mai existe comentarii de niciun fel. In urmatoarele zile va voi mai prezenta niste cazuri in care am fost direct implicata, caci nu imi place sa vorbesc din auzite.

Era mijlocul lui noiembrie 2009, intr-o noapte rece, pe la h 22-23, ma intorceam istovita de la munca si ma gandeam ca trebuie sa ma grabesc sa o scot pe Tessa la plimbare. Cand am ajuns la scara, in semiintuneric am zarit o silueta, un corp mic, un pic mai mare decat o pisica cautand prin fata blocului, Noi obisnuiam sa le lasam cainilor de la bloc mancare, deci m-am grabit sa vad ce este pentru ca intrusul sa nu fie atacat de “protejatii” nostri. Atunci am zarit o mogaldeata, cu rani; ce m-a marcat a fost o privire intensa si o unda de energie; pentru cateva clipe ne-am uitat fix una la alta, am reusit sa o fac sa se apropie cat sa vad taieturile de pe corp.

Am urcat in graba, am luat mancare de pisici, un spray cu albastru de metilen (vedeti inca urmele pe blana ei in poze; cat ea manca mai pe furis, am pacalit-o cat sa o dau cu spray caci nu am reusit sa o prind. Dupa ce a mancat putin, s-a speriat si a fugit. Am vorbit cu prietena mea, Oana Sache de la Terra Zoo Vet&Pet, i-am povestit si am rugat-o sa vorbeasca cu presedinta unei asociatii pentru protectia animalelor care locuieste la noi in cartier. A doua zi, dupa ce am vorbit cu paznicii din parcul Obor (care stiau ca noi hranim cainii, le mai dam medicamente), am primit un telefon de la ei sa merg repede caci se aciuase pe la ei;. Eram chiar in tarc, cu cainii, asa ca am lasat-o pe Oana cu Erik al ei si Tessa mea si am fugit degraba sa prind catelusa. Am revenit victorioasa (desi nepregatita, fara cusca, pled sau orice altceva). Ce ne-a impresionat pe amandoua a fost ca desi avea rani deschise si eu incercam sa o tin in brate fara sa ii provoc mai multa durere, catelusa ma lingea pe maini si ma privea linistita si cu o blandete de parca imi multumea. A fost cel mai cuminte caine pe care Oana l-a tinut in bucataria ei; a dormit pe prosop si si-a facut nevoile doar pe ziar; nu a facut mizerie, nu a scancit, nu a plans cand Oana i verifica ranile. In ziua urmatoare Sugar a ajuns la asociatie, a fost dusa la medic, a inceput tratamentul si lunga perioada de recuperare.

Ulterior, Sugar a demonstrat ca impresia noastra ca e un caine cu un caracter deosebit era corecta, a indurat cu stoicism tratamentul, si-a revenit si a devenit o splendoare de caine. A continuat sa fie un caine deosebit de placut. Intre timp, am continuat sa incerc sa ii gasesc familie, insa o cunostinta care s-a oferit sa o ia dorea sa faca asta pe o perioada limitata (ca un trial), ar am refuzat caci la cat a suferit catelusa, ultimul lucru de care avea nevoie era sa se ataseze de cineva care sa ii spuna dupa cateva saptamani ca nu o adopta. Un caine traumatizat are nevoie de dragoste si stabilitate, asa ca am spus pas  In februarie era vindecata si gata sa fie adoptata, ceea ce s-a intamplat spre finele lui martie 2010; si a plecat undeva in Brasov, la niste oameni cu suflet mare.

De ce ma gandesc la Sugar?

Pana sa ma intalneasca pe mine, probabil ca a mai fost vazuta si de alti oameni, care nu au reactionat nicicum. Fara interventia noastra Sugar ar fi murit.

Sugar este doar un caz de catel abandonat si schingiuit cu nespusa cruzime; sunt atatea alte cazuri de care se ocupa multe oameni de bine sau organizatii din te miri ce zona a tarii. Ieri cand am dus-o pe Foxy la Adapostul Tarzan din Valea lui Enache despre care va povestesc pe larg aici (cu foto si video), am vazut o multime de cazuri de abandon si cruzime. Sunt catei care au fost aruncati si nu isi mai folosesc picioarele din spate, altii – pui foarte mici aruncati la groapa sa gunoi, altii tinuti nemancati si apoi alungati intr-o stare de emaciere greu de imaginat. Toti acesti caini sunt victimele cruzimii unor semeni de-ai nostri, dar si ai indiferentei generale care ne caracterizeaza societatea. Fara ajutorul unor oameni care o fac din suflet, dar si al celor care nu pot sa contribuie decat cu bani, acesti caini nu au nicio sansa.

Revin cu o rugaminte. Luati in considerare sa sprijiniti aceste organizatii. Chiar acum se face o colecta de bani pentru hrana celor cca 200 de caini de la Valea lui Enache. Colecta este gestionata de cineva din Germania, banii fiind transferati direct firmei care furnizeaza cele 2,000 de kg de hrana necesare in fiecare luna. Fiecare leu conteaza, caci din putinul fiecaruia dintre noi, se aduna suficient cat acesti caini sa aiba parte de mancare, tratament, ingrijire, adapost. Am fost acolo si am vazut adapostul si merita sa primeasca ajutorul nostru.

Va multumesc.

P.S. – Pozele lui Sugar sunt facute de asociatia care a preluat-o dupa ce noi am gasit-o si adapostit-o temporar.

 

Tags: , , , , ,

4 responses to “De ce merita sa ajutam adaposturi pentru cateii strazii precum Tarzan din Valea lui Enache. 1. Sugar, catelusa taiata

  1. geta

    29/12/2011 at 7:18 pm

    ma sperie atata cruzime la Romani!

     
    • Diana

      29/12/2011 at 7:42 pm

      Din pacate si din fericire, cruzimea est specifica omului, nu romanului. Dar avem noroc cu organizatii pentru protectia animalelor precum cei de la Robi sau Suflete Arges si alti oameni de bine care intervin, salveaza, hranesc, trateaza, adopta. Sa speram ca vom sti sa ne educam mai bine copiii si peste cativa ani vom fi o societate mai sanatoasa si mai responsabila.

       
  2. Lorena Lupu

    31/12/2011 at 2:27 pm

    am citit discuţia de pe pagina de facebook Robi. Ce încerca să-ţi transmită Marilena şi nu reuşea – ce-i drept, nici pe ea nu o dă diplomaţia afară din casă – e: dacă ţi-ar salva ţie copilul doctorul X., ar fi normal să te foloseşti de asta să faci reclamă doctorului Y?

    Doctorul X e justificat în indignarea sa, dacă faci asta. Şi nu e vorba de orgoliu, ci de faptul că nu e ok să atribui gloria realizării lui altcuiva.

    Sau – pune-te tu în situaţie. Dacă faci un proiect la muncă şi şefii măresc salariul altcuiva, e corect?

     
    • Diana

      31/12/2011 at 3:08 pm

      Lorena, stiu ca nu Marilena a scris; ea nu sta pe net, o cunosc bine. Am scris despre Sugar pentru ca ce am vazut la Valea lui Enache mi-a amintit de ea si este un caz la care am contribuit si eu; era normal sa spun ca ei au preluat-o si ingrijit-o. Daca nu i-as fi mentionat sareau in sus; daca ii mentionez, iar sar in sus; scopul meu nu este sa fac reclama cuiva. Am legat niste lucruri – vizita mea la adapost ca sa duc un catel amarat, cu un caz special si am facut un apel sa ajutam un adapost din provincie unde am gasit oameni cu suflet, am vazut ca se fac lucruri. Aici e vorba de concurenta dintre organizatii, de batalia pe fonduri etc. – ceva ce eu consider de-a dreptul ridicol cand e vorba de obiectivul final al tuturor – sa salvam cat de multi caini putem. Reactia lor e disproportionata, iar stilul in care au scris mesajul (ca sa modific textul, sa fac apelul pentru ei…) mi se pare absolut deplasat. Pana la urma, traim intr-o tara libera si fiecare e liber sa isi spuna parerea daca nu minte si nu denatureaza faptele. Cine intelege, bine; cine nu, iara bine. Da, nu m-ar deranja sa se intample ce ai spus tu. A fost un caz in care 2 medici de la doua cabinete concurente (pe aceeasi strada la 100 m unul de altul) au lucrat impreuna in interesul cainelui prietenei mele si i-am laudat in aceeasi masura pe amandoi. Caci la finalul zilei, conteaza rezultatul, nu crezi? Poate daca si-ar uni fortele mai multe organizatii si ar fi mai putin orgoliosi, am fi ajuns mai departe.

       

Leave a Reply

 
