RSS

Bilantul unui an. Despre copii, job si viata de zi cu zi

27 Dec

Anul trecut, pe vremea asta, ma gandeam ca voi intra in concediu, mi se va naste copila si faceam bagaje sa ne mutam intr-un spatiu mai mare, crezand ca voi avea un ajutor sa o crestem pe Teea, eram sceptica din punct de vedere profesional, aveam o pisicuta in baie careia i-am gasit pana la urma o familie.

Acum facem bagaje sa ne mutam din nou caci oricum ne crestem copila doar noi doi, Teea face pasi mici in fiecare zi si inca ma minunez uitandu-ma la ea; ma gandesc cu inima stransa la anul care vine caci va fi un an mai greu pentru toti la munca, am negociat o scadere importanta de rata la unul din credite si refinantat un altul, avem sperante ca ne vom termina de construit casa. A, si am un catel in baie, un amarat care mi-a iesit ieri in cale, infrigurat, singur, plangacios, pierdut de ai lui, debusolat, gata sa se arunce in fata masinilor. Dar il ducem astazi la un adapost langa Curtea de Arges.

Ce am invatat sau mi s-a (re)confirmat in anul care e pe trecute?

Sa fac o lista:

– nu poti intelege ce inseamna sa ai copil pana nu ai copilul tau si iti asumi constient si pe deplin responsabilitatea aceasta;

– tatal poate fi la fel de abil si rabdator in a creste un copil in aceeasi masura cu mama;

– copilul reactioneaza la emotiile si trairile parintilor; esti mai calm, linistit si rabdator, copilul va fi si el la fel, se va dezvolta mai armonios;

– cel mai important rol in cresterea copilului trebuie sa il aiba parintii deoarece exista alte reguli de ingrijire si nutritie si,mai ales, bunicii perpetueaza si o multime de prejudecati de care ar trebui sa scapam ca sa nu mai traim in Romania de azi;

– este complet falsa ideea ca, atunci cand ai un copil, animalele de companie devin mai putin importante; un iubitor de animale ramane un iubitor de animale;

– exista o multime de oameni de bine (de la cei care ne ajuta sa fim sanatosi sau sa ne facem bine, pana la oameni de pe strada – complet necunoscuti, colegi, clienti) si daca suntem pozitivi, acestia vor fi mereu intr-o proportie mai mare decat ceilalti (pe care trebuie sa ii ignoram);

– serviciul nostru este doar parte din viata noastra, nu trebuie sa ne acapareze si sa ne defineasca in totalitate; la sfarsitul unei zile nu “jobul”/ pozitia conteaza cel mai tare;

– omul sfinteste sau pangareste locul, oricare ar fi el;

– trebuie sa iti aperi drepturile indiferent de timpul si resursele implicate; pana la urma vei reusi;

– schimbarea poate sa reprezinte o oportunitate de dezvoltare;

– daca nu am avut timp inainte sa mi se nasca fetita, dupa nasterea ei timpul s-a ingustat si mai tare.

Sursa foto – eu:)

 

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

 
