RSS

Doctorii care fac diferenta 3. Pediatrul

20 Dec

Fotografia pediatru articol "Tips for choosing a pediatrician for your baby"Continui seria despre medicii care isi fac meseria cu daruire si pasiune. De data aceasta despre pediatru, un medic foarte important pentru cresterea si ingrijirea copilului. M-a preocupat alegerea pediatrului inca de cand eram insarcinata, insa, recunosc, nu mi-am facut timp ca sa il aleg cu grija.

Ingrijirea copilului. In cautarea unui pediatru

Si am cerut ajutorul prietenilor, rugandu-i sa imi recomande un pediatru bun la o serie de clinici, din lista societatii unde aveam asigurare privata. Si asa am ajuns la Sanador. Nu spun ca medicul nu este bun, dar nu era pentru noi; acum regret ca i-am dat ascultare si ca nu i-am facut Teei ecografia de sold. Primul instinct mi-a spus sa plec si sa nu mai vin la pediatra respectiva. Era autosuficienta, nu era atenta la ce ii spuneam, cam autoritara, desi meticuloasa, cu multa experienta (si in varsta). Am renuntat cand, in timp ce imi consulta fetita, ii spunea ca “mama nu are experienta”, dupa ce m-am contrazis cu ea deoarece eu nu voiam sa incep diversificarea de la 4 luni si, in plus, nu doream sa incep cu fructe. Ma asteptam ca pediatra sa faca echipa cu mine, sa ma asculte, sa tina cont de ce ii spun. In plus: a plecat o saptamana din tara fara a lasa vreun inlocuitor (tocmai cand aveam mare nevoie de un medic), s-a avantat in a-i recomanda calciu si fier fetitei fara a-i face analizele sa vada daca are cu adevarat nevoie de suplimente, a spus despre o crema emolienta ca are cortizol, sa nu o folosim, desi era complet gresit. Si mai mult, mi-a spus sa nu ii mai schimb scutecul copilei asa des (pe atunci in medie de 12 ori pe zi), sa o las uda chiar daca nu ii convine!!!!!!!

Asa ca am plecat la alta clinica. Dupa ce am mai testat vreo doi medici, am gasit o doctorita, Emilia Sicoe care e foarte ok, receptiva, deschisa la minte, cu experienta, dar, in acelasi timp, conectata la realitate. Si s-a comportat foarte bine cand Teea a avut bronsiolita. Nu numai ca a stabilit corect tratamentul, a urmarit-o cu atentie, a facut echipa cu noi si, impreuna, dupa 2 saptamani de aerosoli, siropuri, multa grija, am reusit sa insanatosim copila. Mi-a placut cel mai mult ca a fost deosebit de atenta cand i-am spus, dupa primele zile de tratament, ca eu nu observ nicio ameliorare si ca ii “haraie” in continuare plamanii; atunci i-a adaugat ceva la schema de tratament si a inceput procesul de vindecare.

De ce e important sa ai incredere in pediatru

O sa zambiti cand veti citi ca am spus intotdeauna ca imi doresc sa gasesc un pediatru la fel de bun ca veterinarul meu. Oricat de grijulie as fi eu ca mama sau Bogdan, caci el are acum responsabilitatea si onoarea de a avea grija de “comoara” familiei cat eu sunt la munca, copila creste si se dezvolta intr-un anumit ritm, se imbolnaveste… Pediatrul este cel care ne ajuta sa anticipam si sa identificam nevoile de dezvoltare ale Teei, sa le raspundem in modul cel mai potrivit posibil. Fiecare copil are un ritm propiu de dezvoltare, iar pediatrul ii poate ajuta pe parinti sa identifice cele mai bune metode de a stimula copilul sa creasca armonios si sa ramana sanatos.

Semnale ca ai un medic pediatru bun

Daca te asculta, iti ofera asistenta, iti raspunde la intrebari, este disponibil chiar si in weekend, nu iti indoapa copilului cu medicamente, atunci tine de pediatrul respectiv. Ii pasa de tine si de copil, poti sa cresti relatia si sa deveniti parteneri pe termen lung. Un pediatru bun este precum un ghid pretios . Citeste, raspunde intrebarilor, este atent nu numai la alimentatia si stilul propriu de viata, ci si la stilul de viata al parintilor (care va determina stilul de viata al copilului). Un pediatru bun este cel care oricat de incarcat ar avea programul, isi aloca timpul necesar pentru a evalua corect situatia.

Sper ca va este de folos informatia si ca va veti selecta cu mai multa grija pediatrul decat am facut-o noi.

sursa foto

 

Tags: ,

Leave a Reply

 
