RSS

Doctorii care fac diferenta 1. Veterinarul

22 Nov

Am cautat sa gasesc medici pentru noi si pentru caini si pisici pe care sa ma pot baza, care sa stie bine meserie, sa puna suflet, sa le pese si mai ales, sa imi poata da acele informatii care sa ma ajute ca in momente dificile sa nu intru in panica, ci sa actionez cum trebuie. Si am gasit. Anul trecut a fost un an norocos as putea zice, deoarece toti medicii care s-au ocupat de mine in timpul sarcinii si apoi de nasterea Teei sunt oameni extraordinari.

Eu am tot spus ca imi doresc sa gasesc pentru Teea un medic la fel de priceput in meseria lui si de dedicat cum este veterinarul meu – dr. Cristian Dana. Da, stiu ca zambiti dar veterinarul este foarte important atunci cand ai multe labute prin casa si mai ales cand mai ai si copil. Iar pe Cristi l-am gasit tare greu. Tessa, la catva timp dupa ce am gasit-o si a terminat vaccinarea a inceput sa vomite. Mult si des. Am ajuns la Armeneasca (vorbim de 2006, da?), la inca 2 cabinete private. Toti ii administrau metoclopramid, ranitidina ca sa ii opreasca simptomele, luau o gramada de bani dar eu insistam – “Care e cauza? Ce facem ca sa nu ii mai fie rau, dle dr?”. Si urma pauza sau “Daca mai vomita, mai veniti”. Si iar plateam o gramada de bani fara sa vad rezultate. Atunci mi-am zis – “stai putin caci Tessa e in crestere, vomita deci se deshidrateaza, nu mai asimileaza si nu mai se dezvolta cum trebuie, in plus, din catelusa fericita si zbanghie a devenit o apatica; iar astia toti isi bat joc pe banii mei”. Tessa era hranita corect cu 30% orez, 30% carne, 40% legume, totul gatit la 3 zile, sau cu mancare “boabe” Royal sau Hill’s, nu era caz de intoxicatie cu vreo substanta, deci trebuia sa fie altceva. Atunci am inceput sa caut informatii, sa vorbesc cu alti proprietari de caini din parc. Si cineva mi-a spus de un medic care are doctorat (in afectiunile aparatului digestiv), care lucra la Facultate, care este foarte ok ca persoana, care raspunde la telefon nonstop, iti explica ce se intampla, iti urmareste cainele etc. fara a avea un cabinet care sa te dea pe spate, care are program si in weekend si vine de acasa la nevoie. Si era si aproape de noi. Deci am ajuns la Cristi, care mi-a ascultat cu atentie povestea, a fost atent la simptomele descrise, mi-a intors cainele pe toate partile, i-a facut analize, ecografie si i-a pus un diagnostic (caci saracuta avea mari probleme cu digestia si un deficit de calciu) si a urmarit-o. In plus, costurile au fost de bun simt. Apoi, datorita multor evenimente mai putin fericite si cateva operatii prin care am trecut cu Tessa, am devenit prieteni. Cristi a inteles ca nu am luat animalele din strada doar asa, ca sa ne dam mari ca le avem, ci pentru ca ne pasa; si m-a lasat sa intru cu patrupezii mei in operatie, sa le administram noi tratamentele acasa, inclusiv injectiile si perfuziile ca sa reducem la minim stresul si disconfortul lor.Tessa si Oana in 2006

Dar ce este mai important in toata aceasta poveste este ca medicul ne-a invatat cum sa ne ingrijim companionii atat zi de zi, dar si in momente de criza astfel incat sa traiasca bine si sa ne fie si noua bine. Ne-a invatat ce medicamente sa avem la indemana si cum se administreaza, mai ales de la farmacia umana caci sunt mai usor de procurat oriunde am fi. Ca trebuie deparazitati extern in fiecare luna, intern la fiecare 3 luni (schimband substanta de baza ca sa fie eficient medicamentul), cu rapel de 1-2 ori pe an si coprocultura ca sa fim siguri ca e totul in regula, sa le facem analize anual, sa fim atenti la schimbarile de comportament etc. De atunci am mereu in casa trusa lor de medicamente, termometrele lor, lista cu ce trebuie facut in caz de… Cand am aflat ca sunt insarcinata, printre primii care au aflat a fost Cristi, ca sa stabilim cea mai buna schema de deparazitare si monitorizare pentru mandretele mele in timpul sarcinii; si nu am avut nicio problema.

El este un medic care isi iubeste meseria si stie ca animalele de companie nu sunt doar niste “jivine” rasfatate, ci sunt copiii nostri. Noi suntem mai linistiti caci stim ca avem un medic foarte bun la care putem apela cu incredere ori de cate ori avem nevoie. Si acum tot la el apelam, chiar daca nu mai stam langa cabinetul lui in Dimitrov, ci taman la Lujerului. Daca vreti un medic veterinar bun, caruia ii pasa si are preturi de bun simt, vi-l recomand cu incredere pe Cristi – www.vetmedical.ro.

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
