RSS

De ce pierd bancile

21 Nov

E simplu – pentru ca nu isi reevalueaza in mod real pozitia fata de clientii lor. Din pacate, nu inteleg ca prin impunerea de comisioane mai mari doar de dragul de a face un profit mare in timp ce unii dintre angajatii lor au salarii de toata jena; isi trateaza toti clientii in mod egal, indiferent de istoricul relatiei, de potentialul acestora etc. In fine, noi ne apropiem de inchiderea conflictului cu banca si de refinantarea unor credite. Daca as putea, nu as mai lua credite deloc. As strange ban cu ban o perioada si apoi i-as investi.

Este trist sa vezi ca tu esti un client de buna credinta, iti platesti toate ratele la zi, iti respecti angajamentele, in schimb banca te trateaza de parca ti-ar face o favoare. Chiar e greu de inteles ca un client multumit, care munceste si pe langa ceea ce consuma face si diverse investitii, va apela in continuare la serviciile bancii si va constitui un partener pe termen lung? Ca acest parteneriat cu clientii e strategia castigatoare pe termen mediu si lung? Cand vom intra si noi in era in care clientul va fi cel mai important, termenii contractuali vor fi favorabili in mod echitabil ambelor parti, iar banca nu va mai incerca sa traga clientul pe sfoara ori de cate ori va avea ocazia?

In opinia mea, ce se intampla astazi (chiar si dupa aplicarea OUG 50/2010), este o politica foarte perdanta pentru banci. Dar asta e; din pacate alte nu avem. Vom inchide conflictul cu banca. Renuntam la proces. Nu pentru ca nu am avea dreptate, dar nu mai am timp sa astept ca justitia sa isi faca treaba, ca avocatii sa isi faca treaba si sa urmareasca mai mult interesele clientilor decat propriile strategii de imagine. Da, am negociat noii termeni. Dar, desi am semnat ca sunt de acord cu noul aditional, in afara reducerii unor comisioane (considerabil, caci i-am hartuit pe tema asta), ceilalti termeni nu au fost modificati conform sugestiilor noastre mai mult decat indreptatite. Banca e un partener surd. Au acceptat niste termeni caci au pierdut procese individuale si asa isi mai ridica ratingul. Poate, in sfarsit, ii va si cumpara cineva. Dar nu a acceptat sa modifice clauzele in care se spune ca “Banca are dreptul ca, unilateral, sa…”. Nu, nu sunt fericita cu asta; dar nu mai am nervi sa ii haituiesc mai departe pentru a-mi sustine punctul de vedere si a-mi castiga drepturile. Strategia mea este sa refinantez ce pot, sa inchid cat mai mult din credite si sa nu mai apelez la banci. Iar daca am bani de rezerva, sa ii investesc, sa nu ii tin in conturi. Chiar si banca de care sunt cel mai multumita m-a indus in eroare anul trecut. Poate asa e strategia lor, poate asa sunt instruiti oamenii lor; e greu de inteles cum dai un calcul estimat si conditii unui om care vrea un credit, iar cand ajunge in fata ta ii spui – dar stai un pic ca daca nu semnez polita de asigurare dobanda e mai mare cu 3 puncte; si, apropo, formularul de asigurare de viata era atat de intentionat de prost conceput incat sa nu te poti incadra in el, nu daca esti un om corect. Si culmea, vand asigurari de toate felurile:(!

De aceea pierd bancile la noi. Nu se asteapta nimeni sa fie case de caritate; dar trebuie sa ne trateze corect, sa inteleaga ca vom creste doar impreuna.

 
Leave a comment

Posted by on 21/11/2011 in bugetul familiei

 

Tags: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: